Питання-відповідь

Компанія залишає за собою право вибірково відповідати та публікувати відповіді на питання.

Я стоматолог хірург вищої категорії, 20 років стажу за цією спеціальністю. Оформлюю ліцензію на приватну практику. Є документи, що підтверджують категорію, курси підвищення кваліфікації, але немає сертифікату про спеціалізацію (20 років тому їх ніхто не вимагав і на атестаціях не виникало це питання). Чи можуть мені не видати ліцензію через відсутність цього сертифіката?

На жаль, не всі лікарі України, і особливо це стосується лікарів з великим досвідом роботи, мають в наявності сертифікати лікаря-спеціаліста встановленого зразка, оскільки такі сертифікати стали видавати тільки після набрання чинності Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.11.91 №168 "Про подальше удосконалення атестації лікарів" (на сьогодні не діє), яким була встановлена ??форма цього сертифіката.

Тобто майже до 1992 року (а то й рік-два потому) проходження первинної спеціалізації лікарів не обов'язково супроводжувалося видачею сертифіката-спеціаліста. Для цієї категорії лікарів «замінником» сертифіката-спеціаліста може бути посвідчення (свідоцтво) про проходження інтернатури або інший документ про проходження первинної спеціалізації за конкретною лікарською спеціальністю.

Саме цей документ можна вписати в ту графу «Відомостей суб’єкта господарювання про наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня та стажу роботи за спеціальністю, необхідного для провадження відповідного виду господарської діяльності», де необхідно вказати сертифікат спеціаліста.

Якщо все-таки Ваша заява про видачу ліцензії буде відхилена саме з цієї причини, Ви можете звернутися безпосередньо до ліцензійного департаменту, наприклад, записавшись на прийом до начальника Управління контролю якості медичних послуг і пояснити ситуацію, що склалася.

Підкажіть, будь-ласка, де можна знайти повний перелік медичних професій, для яких необхідно отримувати ліцензію.

Номенклатура лікарських спеціальностей затверджена наказом МОЗ України  №359 від 19.12.97  «Про подальше удосконалення атестації лікарів», а номенклатура спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою Наказом МОЗ України від 23.11.2007 №742 "Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою".   

Перелік посад медичних працівників встановлений наказом МОЗ України 28.10.2002  №385 «Про затвердження переліків закладів охорони здоров'я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров'я».

Крім того, у нагоді може стати Наказ МОЗ України №588 від 12.08.2009 р. "Про атестацію професіоналів з вищою немедичною освітою, які працюють в системі охорони здоров'я".  

Однак слід зауважити, що ліцензуванню підлягає саме медична практика, а не окремі професії.  Ліцензію отримує фізична особа-підприємець або юридична особа, що здійснює діяльність з медичної практики за однією чи декількома лікарськими спеціальностями відповідно до вищезгаданої номенклатури. 

Накази МОЗ України дивіться тут.

Здрастуйте, шановні експерти.
Скажіть, будь-ласка, СПДФО, а саме лікарю, який відкрив свій кабінет УЗД, чи треба заповнювати форму №048/о "Журнал реєстрації ультразвукових досліджень"? Чи це обов'язково лише для медичних установ? Дякую.

Форма  №048/о “Журнал реєстрації ультразвукових досліджень" належить до первинної облікової документації. В п.2. Інструкції щодо заповнення даної форми вказано, що форма №048/о ведеться у відділеннях (кабінетах) ультразвукової діагностики та заповнюється лікарем з ультразвукової діагностики.

Законодавством не передбачено відмінностей між медичною документацією, яку повинен вести ФОП, що має ліцензію на медичну практику, та установою охорони здоров'я (лікарня, медичний центр тощо).

Таким чином, ФОП, що має ліцензію на медичну практику за спеціальністю "ультразвукова діагностика", зобов'язаний вести Форму №048/о “Журнал реєстрації ультразвукових досліджень".

Підкажіть, що таке "протокол з самоакредитації" і якщо такий існує, то можете вислати приклад. Дякую.

На сьогодні, згідно з новим наказом про акредитацію, такого документа як "протокол самоакредитації" не існує.

Однак, під час проходження акредитації медустановами, деякі комісії "за старою звичкою" просять надати Акт (протокол) самоакредитації, який був затверджений старим наказом.

В даному випадку необхідно роздрукувати «Експертний висновок про відповідність закладу стандартам державної акредитації»,який є додатком до Положення про Головну акредитаційну комісію МОЗ України, затверджену наказом МОЗ України №142 (див. прикріплений файл) та заповнити, виставляючи бали (на Ваш розсуд) за стандартами, які стосуються діяльності Вашої медустанови.

Членам комісії це спростить роботу при проведенні акредитації та підрахунку балів.

Чи необхідна заміна ліцензії при зміні керівника закладу?

При зміні керівника закладу охорони здоров’я отримувати нову ліцензію не потрібно.

Необхідно відповідним листом повідомити МОЗ України про зміну головного лікаря та додати до листа копії наказу про прийняття та освітніх документів на нового головного лікаря.

© Медконсалтинг. Всі права захищено. 2011-2024.
м. Київ, проспект Берестейський 67, БЦ Bright, оф.304
тел.: +380 (44) 466-11-46
моб.: +380 (67) 796-11-36